Aktiv Ungdom Skellefteå

Föreningen

Vi är en förening med runt 350 medlemmar som sysslar med dans (danslek, streetdance samt barngymnastik) och fantasy (rollspel. warhammer, magic) samt brädspel av olika slag. För mer information om vårt förbund hänvisar vi till förbundets hemsida.

Vår lokal är i Castorhuset på Stationsgatan 19 (f.d. KFUM huset), mittemot lokalbussarna och centralt i Skellefteå.

Observera att nyckel samt larmkod krävs efter kl. 16 mån-tors, kl 14 fre. Nyckel kvitteras enbart ut till ledare och pant 250kr tas ut. Man skriver även under på att man ska följa de ordnings- samt städregler som krävs för att få vara i lokalen! Sköter man sig inte blir man debiterad städavgift samt att betala eventuella skador själv!

Vi är dessutom öppna för förslag till nya aktiviteter och kan hjälpa dig med allt möjligt för att syssla med din favoritaktivitet:

• Har en hobby/fritidssyssla
  • Gillar att sporta med andra
  • Gillar att syssla med kreativa aktiviteter

Om man vill anordna cirklar så är det också möjligt. Vi samarbetar med Medborgaskolan i Skellefteå.

Vi har alltifrån lokaler och material, till kunskap och ledning. Allt du behöver göra är att höra av dig till oss så kommer vi ge dig stödet du behöver för att komma igång! Om du redan har en grupp som gillar att syssla med en hobby så är det bara att anmäla er som grupp hos oss så kommer vi ge allt för stötta er.

Ett intresse är alltså det enda kravet. Om du dessutom är villig att vara ledare så är det ett stort plus då vi alltid behöver fler ledare så vi kan växa!

Så om du känner dig träffad hör av dig. Vi ger snabbt svar och inom kort så kommer du vara igång med din favoritaktivitet.

Hoppas vi ses!